info@connecttv.se 040-615 00 00

Driftstörning stort antal kanaler [2019-03-25 14:48] Avhjälpt 28/3 14:20

Vi har en pågående driftstörning på ett stort antal kanaler.
Felet beror på en avgrävd fiberkabel mellan Stockholm och Malmö.


Uppdatering Torsdag 28/3 – 14:20

Felet med den avgrävda fiberkabeln ska nu vara avhjälpt. Samtliga kanaler fungerar nu återigen.


Uppdatering Onsdag 27/3 – 13:51

C More Hockey ska vara avhjälpt och återigen fungera för majoriteten av alla nät (vissa undantag kan förekomma).


Uppdatering Onsdag 27/3 – 07:50

Återställningsarbetet har tagit längre tid än beräknat. Tele2 jobbar fortfarande och kan inte ge någon klartid i dagsläget.
Mer information kommer under förmiddagen.


Uppdatering Tisdag 26/3 – 16:19

Återställningsarbetet pågår alltjämt. Tele2 väntar nu på en vägavstängning för att kunna slutföra arbetet.
Beräknas klart under tisdagskvällen.

Beräknad klartid: tidigast 20:00


Uppdatering Tisdag 26/3 – 12:43

Tele2 jobbar fortsatt med felavhjälpning. Ännu ingen beräknad klartid på skadan.


Uppdatering Tisdag 26/3 – 07:25

Arbetet med att reparera den skadade fibern utanför Stockholm har pågått under hela natten.
Tele2 som är ägare av den aktuella fibersträckan jobbar hårt för lösa problemet så fort som möjligt. I nuläget finns det dock ingen given klartid.

Uppdatering sker löpande.


Uppdatering Måndag 25/3 – 15:41

– Kanal 11 SD = fungerar igen
– Kanal 5 SD = fungerar igen
– Kanal 9 SD = fungerar igen
– RTS SD = FEL
– Sjuan SD = fungerar igen
– TV10 SD = fungerar igen
– TV12 SD = fungerar igen
– TV3 SD = fungerar igen
– TV4 HD = fungerar igen (med vissa undantag) hänvisar till TV4 SD vid fel 
– TV8 SD = fungerar igen
– C More First HD = FEL
– C More Hockey HD = fungerar igen (med vissa undantag)
– C More Live 5 HD = FEL
– C More Series HD = FEL
– C More Stars HD = FEL
– SF Kanalen = FEL
– Sportkanalen = FEL

Vi hänvisar till C More:s playtjänster tills vidare.