info@connecttv.se 040-615 00 00

Information TV4:s text-TV sida 199

Ursprungligt meddelande:

Just nu har vi problem med TV4:s text-TV sida 199. Felsökning pågår med prioritet.


Uppdatering 19-11-07

Man ha nu lokaliserat problemet och arbetar med en lösning.
Justeringar är genomförda, dock krävs ytterligare tid för att säkerställa att felet verkligen är avhjälpt.

Då felet ligger i sändningen kan vi tyvärr inte påverka tiden för felsökningen men vår förhoppning är tjänsten aktiv igen måndag den 11/11.

Vi beklagar oangelägenheten, och tackar för ert tålamod.


Uppdatering 19-11-12

Vi beklagar att informera att de åtgärder som gjordes måndagen 19-11-11 inte löste problemet.
Problemet har visat sig svårare att åtgärda än vad som initialt beräknats, så vidare åtgärder måste utföras.

Ny klartid beräknas till tisdag 19-11-19.

Tack för visat tålamod.


Uppdatering 19-11-19

De åtgärderna som har tagits för avhjälpa problemet med textningen har tyvärr inte löst problemet.
Vi beklagar detta och vidare åtgärder har nu påbörjats.

Under tiden hänvisar vi drabbade kunder till TV4 analogt, där textningen ska fungera.

Tack för ert tålamod.


Uppdatering 19-11-25

Det pågår för närvarande problem med TV4:s text-TV på våra boxar Dilog DC-230HD, DC-235HD och DCT-280.
Felet visar sig i form av att en text-TV-ruta hamnar framför bilden på kanalen. Felsökning pågår gällande detta problem.

För tillfället har du som tittar på TV4 tre alternativ för att undvika detta felmeddelande:

1. TV4 Standardversion (SD), kanalplats 4.
Här kan du som vill ha text-TV aktivera den då den nu fungerar.

2. TV4 HD-version, kanalplats 104.
Här har du inte text-TV men kan titta på TV4 utan felet som uppkommer.

3. TV4 SD. Om du vill titta på TV4 SD utan felet som uppkommer så kan du avaktivera undertextspåret på kanalen genom att trycka på den gröna knappen ”Subtitle” på digitalboxens fjärrkontroll.