info@connecttv.se 040-615 00 00

Frågor och svar

Kan jag beställa TV-tjänster från flera TV-tjänsteleverantörer samtidigt?

Ja det kan du, enligt respektive TV-tjänsteleverantörers villkor.

Kan jag få tillgång till alla TV-tjänsterna via samma box och kort?

Ja det kan du.

Vad händer om jag har abonnemang med 2 olika TV-tjänsteleverantörer och vill säga upp det ena abonnemanget?

Det ena abonnemanget säger du upp när dess bindningstid är över och du fortsätter vidare med det andra.

Kan jag ha ett abonnemang med 1 TV-tjänsteleverantör på box 1 och ett annat med en annan leverantör på box 2?

Ja det kan du. Du betalar då fullt pris på programkostnaden på box 2.

Kan jag få rabatterade programavgifter på box 2?

Ja det kan du om den TV-tjänsteleverantör du väljer finns i box 1 och dess abonnemangsvillkor tillåter det.

Om jag väljer att behålla det gamla utbudet kan jag då välja kanaler i det nya utbudet samtidigt?

Om du behåller det gamla utbudet kan du beställa nya paket, du kan inte ändra i de befintliga paketen.

Hur faktureras mitt abonnemang?

Du får en huvudfaktura från Connect TV med en totalkostnad och bilagor från varje TV-tjänsteleverantör du har abonnemang med.

Är administrationsavgiften rabatterad på box 2-4?

Ja det är den.

Var vänder jag mig för felanmälan?

Felanmälan görs på telefon 040-615 00 00. Våra telefontider är Må-Fr kl. 08:00-22:00 samt helgdagar mellan 10:00-20:00.

Min fjärrkontroll är trasig vad gör jag?

Om du förstört din fjärrkontroll själv ex. låtit hunden bita sönder den måste du bekosta en ny. Denna kan du köpa av Connect TV. Priset beror på vilken utrustning du har men ligger mellan 250-350 kronor.

Jag har gjort av med/förstört mitt programkort, vad gör jag?

Du behöver ditt programkort för att kunna se dina kanaler. Du får köpa ett nytt hos Connect TV, detta kostar 500 kronor.

Om jag flyttar inom ex. MKB vad gör jag med mitt abonnemang?

Om du flyttar inom området meddelar du Connect TV 14 dagar innan flytt så att vi kan flytta över abonnemanget till rätt adress och din faktura kommer rätt framöver.

Hur lång är bindningstiden?

Bindningstiden beror på vilket kanalpaket du valt, Kanalbolagen har bindningstider mellan 1-24 månader.

Hur lång är uppsägningstiden?

1-3 månaders uppsägning vid avslutande av abonnemang alternativt utflyttning från lägenheten.

Har jag någon ångerrätt vid telefonbeställning?

Enl. distansavtalslagen är det 14 dagars ånger som gäller vid telefonförsäljning alternativ vid dörrförsäljning.

Om jag har skulder kan jag ändå bli kund?

Ja vi tar en kredit upplysning på alla nya kunder och skulle det vara så att du har en anmärkning får du lämna en deposition på 1000 – 2000 kronor beroende på utrustningen ni väljer, samt en förskottsbetalning på 500 kronor. Förskottsbetalningen kommer att ligga tillgodo på eran första faktura.

Om jag vill uppgradera min utrustning till exempelvis HD-utrustning, går det bra?

Ja, det går bra. Vi tar ut en uppgraderingsavgift på 350 kr när du uppgraderar din utrustning till exempelvis en HD utrustning alternativt digital-tv utrustning med ”double tuner”