info@connecttv.se 040-615 00 00

Frågor och svar

Hur kommer jag igång?

Jag vill ha MKB:s nya Basutbud för TV – hur gör jag?

Följande alternativ finns:

Du beställer smidigt MKB:s nya digitala Basutbud för TV  via vårt onlineformulär. I samband med beställningen kan du välja ett av nedan två alternativ på uthämtning av anslutningsutrustningen:

  1. Få anslutningsutrustningen skickad till ditt närmaste postombud mot en fraktkostnad om 99 kr.
  2. Du får ett SMS om när anslutningsutrustningen finns klar och du hämtar själv ut denna hos Connect TV på Danska vägen 57B när du fått SMS:et.

Vem kan teckna avtal om MKB:s nya Basutbud för TV?

Det är enbart du som signerat lägenhetskontraktet med MKB Fastighets AB som kan inträda avtal om Nytt Basutbud för TV. Du kan skicka ombud som då skriver på avtalet för din räkning – ombudet måste ha med sig en fullmakt signerad av dig samt din giltiga legitimation.

Fullmaktsblankett – hur får jag tillgång till en sådan?

Fullmaktsblankett finns tillgänglig för nedladdning här.

Vad kostar det att få utrustningen skickad till närmsta utlämningsställe?

Om du vill få utrustningen skickad med posten är kostnaden 99 kr för en utrustning och 150 kr om vi ska skicka flera utrustningar i samma försändelse.

Hur många boxar/kortläsare kan jag ha?

Du kan ansluta maximalt 4 anslutningsutrustningar (dvs.max 4 TV-apparater). En valfri anslutningsutrustning ingår i månadskostnaden för det nya digitala basutbudet för TV – här kan du se vilken utrustning du kan välja mellan.

Jag vill ansluta mer än 1 TV-apparat, hur gör jag?

Du behöver 1 st. anslutningsutrustning per TV-apparat. Det kostar 29 kr/månad och per extra anslutningsutrustning.

Kontakta vår Kundsservice om du vill beställa flera anslutningsutrustningar – online beställningsformuläret fungerar endast för att beställa 1 st anslutningsutrustning.

Hur hittar jag vilka kanalplatser de olika kanalerna har i det kollektiva basutbudet.

Klicka här för en lista

Vanliga fel

Om det inte fungerar, hur gör jag då?

För att hjälpa dig att komma tillrätta med eventuella problem har vi tagit fram felsökningsguide som du kan följa för att åtgärda de vanligaste felen. De hittar du här.

Får du trots allt inte rätt på utrustningen är du givetvis välkommen att kontakta vår support.

Mitt antennuttag är trasigt - vad gör jag?

Kontakta din husvärd.

Avtal

Jag har ett abonnemang med er idag där de flesta kanalerna finns i MKB:s nya digitala basutbud.

Har du något av följande abonnemang har du rätt att säga upp det oavsett kvarvarande bindningstid. Kontakta vår kundtjänst så får du hjälp med uppsägningen.

– Canal Digital Grundutbud

– Canal Digital T1-Bas

– Viasat Bas

Studentlägenhet

Studenter som har sin hyra uppdelad på 10 månader har även kabel-tv avgiften uppdelad.
Ni debiteras därför 114 kr/mån i 10 månader istället för 95 kr i 12 månader.

Jag har idag ett avtal och parabol hos ViaSat – går det att överföra avtalet direkt till MKBs nya Basutbud för TV?

Det finns inget generellt svar att ge i denna fråga, utan detta hanteras genom individuell prövning från fall till fall. För att vi ska kunna hjälpa dig med att få ditt fall prövat måste du inkomma med en skriftlig bekräftelse på din uppsägning från ViaSat, till oss. Vi kommer därefter undersöka dina möjligheter att få ditt avtal direktöverfört till MKB:s nya basutbud för TV.

Jag har idag ett avtal och parabol hos Canal Digital – går det att överföra avtalet direkt till MKBs nya Basutbud för TV?

Nej det går tyvärr inte.

Jag flyttar till en ny fastighet inom MKB, vad behöver jag göra?

Flyttar du till en fastighet inom MKB som också har Connect TV:s utbud behöver du endast kontakta vår kundservice och göra en adressändring. Du tar då med dig din utrustning till den nya lägenheten och fortsätter att titta på TV precis som innan.

Jag flyttar ifrån MKB, vad behöver jag göra?

När du flyttar ifrån MKB måste du säga upp ditt TV-avtal och lämna tillbaka din utrustning. Detta gör du enklast genom att besöka oss på Danska vägen 57 B. Utrustning ska vara återlämnad senast 10 dagar efter det att ditt abonnemang är avslutat.

Fakturafrågor

När börjar jag betala för nya digitala basutbudet?

Du börjar betala från det datum du kvitterat ut din anslutningsutrustning, eller senast 10 kalenderdagar efter att du fått meddelande om att din utrustning finns färdig att hämta.

Har du ett hyresavtal som började gälla från och med 1/9 2015 eller senare så faktureras du varje månad oavsett om du kvitterat ut utrustning eller inte, eftersom basutbudet är en ingående del för nya hyreskontrakt. Kontakta Connect TV för att få din utrustning.

Jag har fått en felaktig faktura ifrån Connect TV, hur gör jag?

Anser du att din faktura är felaktig går det bra att kontakta vår kundtjänst.
Här hittar du kontaktuppgifter och öppettider.

Jag har fått en felaktig hyrsavi ifrån MKB hur gör jag?

Om det gäller din hyresavi – kontakta MKB kreditgrupp på 040-31 35 25

Vad händer om jag inte betalar min faktura i tid?

En obetald faktura innebär att signalen till din TV släcks och du blir utan bild på de flesta av kanalerna, du kommer dock fortsatt att kunna se SVT kanalerna.

Signalen slås på igen så fort vi mottaget betalningen av din faktura.

Har jag rätt till kompensation vid avbrott i tjänsten?

Du har vid sändningsavbrott för tjänsterna rätt till ett avdrag på abonnemangsavgiften som motsvarar avbrottets längd, dock får du inget avdrag om summan är lägre än 30 kr.