info@connecttv.se 040-615 00 00

Nyheter

19 juni, 2019
Inga kommentarer

Från och med den 30 juni 2019 kommer kanalen Discovery World att upphöra från vårt utbud. Discovery Networks har beslutat att släcka ned kanalen, vilket påverkar alla operatörer i Norden som idag distribuerar Discovery World. I samband med att Discovery World försvinner sker ingen prisjustering. Har du Discovery World som del av del av dina

19 juni, 2019
Inga kommentarer

Travel Channel kommer att sluta sända i standard-kvalitet och från och med söndag den 30 juni kommer kanalen istället sändas i HD-kvalitet. Kanalen återfinns på samma kanalplats. Beroende på vilken box man har, så kan det kan behöva göras en ny kanalsökning för att få in den nya HD-versionen.Detta görs enkelt inne i boxens meny.

30 april, 2019
Inga kommentarer

Torsdag den 2 maj 2019 upphör leveransen från Connect TV till Eslövs Bostads AB. Du som kund behöver inte göra någon uppsägning utan ditt abonnemang kommer avslutas per automatik sista avtalsdagen den 30 april. Återlämning av utrustning Den utrustning som du har använt för ditt TV-tittande, har du haft till låns under din tid som

25 mars, 2019
Inga kommentarer

Vi har en pågående driftstörning på ett stort antal kanaler.Felet beror på en avgrävd fiberkabel mellan Stockholm och Malmö. Uppdatering Torsdag 28/3 – 14:20 Felet med den avgrävda fiberkabeln ska nu vara avhjälpt. Samtliga kanaler fungerar nu återigen. Uppdatering Onsdag 27/3 – 13:51 C More Hockey ska vara avhjälpt och återigen fungera för majoriteten av

12 februari, 2019
Inga kommentarer

Kanalomläggning i MKBs nät är nu färdig. Om du har tappat kanaler så gör du en fabriksåterställning av din digitalbox.Nedan följer instruktioner för vilka åtgärder du behöver vidta för respektive utrustning. Du som har en Dilog 230, 235 eller 280 digitalbox När du startar din box första gången efter kanalomläggningen kommer din box att sortera

12 februari, 2019
Inga kommentarer

Under tisdagsmorgonen sker en kanalomläggning av MKBs nät.Där de befintliga kanalerna sorteras om i nätet, samtidigt som vi gör plats för fler och nya TV-kanaler. Efter kanalomläggningen kl. 09:00 kommer din digitala utrustning att sortera in kanalerna i form av en installation.En ruta dyker upp i botten på TV-skärmen med texten Automatisk installation av nya

11 februari, 2019
Inga kommentarer

Nedan visas den nya uppdaterade kanalplatslistan för basutbudet efter kanalomläggningen i MKBs nät, tisdagen den 12 februari kl. 09:00. 1 – SVT 1 Sydnytt 2 – SVT 2 Sydnytt 3 – TV3 4 – TV4 5 – Kanal 5 6 – TV6 7 – Sjuan 8 – TV8 9 – Kanal 9 10 – TV10

5 februari, 2019
Inga kommentarer

Den här informationen riktar sig till dig som har anslutit din TV till kabel-tv-nätet hos MKB och inte har en digitalbox eller CA-modul/kortläsare från Connect TV utan ser på de fria digitala kanalerna enligt nedan: Tisdag den 12 februari efter klockan 09:00 kommer en omläggning att ske av tv-kanalerna. Det här innebär att du behöver

31 januari, 2019
Inga kommentarer

I samband med att TNT utgår och upphör med sina sändningar, skapas utrymme i nätet. Vilket gör plats för kanalen FOX som tillkommer i Eslövs kabel-TV-nät från och med 1/2 på kanalplats 153. För att få in kanalen krävs en ny kanalsökning.

29 januari, 2019
Inga kommentarer

Idag släppte vi ut den nya mjukvaruuppdateringen till alla boende hos MKB som har en Dilog 230, 235, eller 280 digitalbox. Uppdateringen kommer göra din box ”intelligent” vilket innebär att att framtida kanalförändringar hanteras automatiskt. Det enda du behöver göra är att trycka “OK” när rutan ’Bekräfta’ dyker upp: OBS! Viktigt att inte avbryta eller

16 januari, 2019
Inga kommentarer

Saknar du vissa kanaler? En omkastning av kanalplatser har under dagen skett, varpå satelliten inte lyckas sortera kanalerna i rätt ordning.Detta är ett tillfälligt problem, som för närvarande åtgärdas och kommer vara färdigt senare under onsdagen.

14 november, 2018
Inga kommentarer

Fredagen den 16 november 2018 kommer det ske en förändring hos Sappa vilket gör att samtliga våra kunder som har ett aktivt C More Play-konto måste omregistrera sitt konto. Förändringen gäller även för kommande kunder som vill aktivera C More Play. Förändringen innebär att du måste sätta in ett ”C” före ditt kundnummer. Dvs. om

18 oktober, 2018
Inga kommentarer

På grund av ett förbättringsarbete som nätägaren Zitius utför i Höganäs, där man uppgraderar kapaciteten i nätet till Gigabit, kan kunder i detta nät periodvis uppleva störningar eller att TV-bilden fryser. Arbetet är påbörjat vecka 40, och beräknas vara färdigt vecka 48. Från och med 2018-12-01 ska nätet att vara uppgraderat. Vi beklagar eventuella oangelägenheter.

5 oktober, 2018
Inga kommentarer

Efter att Canal Digital gjorde en uppgradering av sin EPG (programguide) så har TV-apparater från Grundig fått problem med att de låser sig. Canal Digital i samförstånd med Grundig försöker lösa problemet. Vi har i dagsläget inget tidsperspektiv för när lösningen finns på plats. För att tillfälligt lösa problemet har vi stängt av EPG:n i

14 september, 2018
Inga kommentarer

Just nu har vi en driftstörning i Eslöv, Lund med omnejd orsakat av ett strömavbrott hos nätagaren. Följande nät är påverkade: Brinova, Eslöv, Eslöv Köpmannen 11, Eslövs Bostads AB, Häglunds Fastigheter, Lomma, Lund, Lund BRF Felsökning pågår. Uppdatering sker löpande. 14:46 Huvudroutern är åter uppe, men vissa områden ligger fortfarande nere, detta beror på pågående elarbete. 15:21

13 september, 2018
Inga kommentarer

Efter en omläggning av EPG (programguide-informationen) via satellit så kan inte EPG hämtas in. Därför är programinformationen för närvarande inte tillgänglig på följande kanaler: Animal Planet HD BBC Brit HD BBC Earth HD Bloomberg C More First HD C More Stars HD C More Series HD C More Hits HD C More SF-kanalen C More