Driftinformation

Se status för dina tjänster

Här kan du se status för pågående driftstörningar samt planerade arbete som påverkar våra tjänster och driften i våra olika nät.

Förbättringsarbete Vaskronan
20-04-21 04:00
Åtgärd påbörjad

Ursprungligt meddelande 2021-04-16

Vi kommer på morgonen tisdagen den 20/4 mellan 04:00 och 08:00 göra ett servicearbete på vår utrustning som förser våra kunder på Vasakronan med internet och TV. Detta är en uppgradering för att i framtiden kunna förse alla våra kunder i området med både snabbare och stabilare leverans.

När servicearbetet väl är avklarat kommer alla att behöva starta om sin utrustning med start vid tjänstefördelaren sedan följt av allt som är kopplat till den.

Tack för er förståelse!

Förbättringsarbete Brinova - Rosmarinen
14-04-21 08:00
Åtgärdat

Ursprungligt meddelande 2021-04-09

Vi kommer på morgonen onsdagen den 14/4 mellan 08:00 och 10:00 göra ett servicearbete på vår utrustning som förser våra kunder i Rosmarinen med internet och TV. Detta är en uppgradering för att i framtiden kunna förse alla våra kunder i området med både snabbare och stabilare leverans.

När servicearbetet väl är avklarat kommer alla att behöva starta om sin utrustning med start vid tjänstefördelaren sedan följt av allt som är kopplat till den.

Tack för er förståelse!

Driftstörning Vita Örn Klyvaren, Malmö
22-03-21 08:39
Åtgärdat

Klarrapport 2021-03-22 kl 20:25

Vi har nu kontakt med vår utrustning på Klyvaren. Internet bör komma igång av sig själv, gör det inte det så krävs en omstart av utrustningen i lägenheten med start vid tjänstefördelaren i skåpet följt av utrustningen kopplad till den.


Uppdatering 2021-03-22 kl 19:50

Tekniker från Malmö stad jobbar för att lösa den skadade fiberkabeln och signalen ska vara åter inom den närmsta timmen.

Tack för er förståelse!

Uppdatering 2021-03-22 kl 14:00

Tekniker från Malmö stad är nu på plats och jobbar för en lösning. Ingen åtgärdstid finns ännu.

Uppdatering 2021-03-22 kl 09:10

Tekniker har bekräftat att där är en skadad fiberkabel som är orsaken till problemet. Skadad är felanmäld till Malmö Stad som äger kabeln. Mer information samt åtgärdstid kommer här så snart som vi får information.

Ursprungligt meddelande 2021-03-22 kl 08:38

Vi har tappat kontakt med vår utrustning på Vita Örn Klyvaren i Västra Hamnen. Tekniker är påväg för felsökning.

Driftstörning TV4, Digital utsändning
08-03-21 14:30
Felsökning pågår

Det pågår för närvarande problem med TV4s text-TV på våra boxar Dilog DC-230HD, DC-235HD och DCT-280. Felet visar sig i form av att en text-TV-ruta hamnar framför bilden på kanalen. Felsökning pågår gällande detta problem.

Påverkade kanaler

Driftstörning Alla kunder
Åtgärd påbörjad

COVID-19 innebär att många fler jobbar hemifrån och använder TV och bredbandet mer intensivt på dagar och kvällar. Detta innebär att vi ser att många kunder har frågor och behöver hjälp.

Vi anpassar oss efter Folkhälsomyndighetens riktlinjer och flera av Connect TV:s egna medarbetare behöver jobba på distans. Det innebär att vi just nu har längre kötider än normalt. Vi hänvisar därför er till våran mejladress tillsvidare.

E-post: kundservice@connecttv.se

Driftstörning Alla kunder
06-11-20 12:00
Åtgärdat
[Uppdatering 2020-12-29] — Vi har nu fått svar från OBNs agent och bilden är nu tillbaka på kanalen. Upplever ni problem med kanalen så kontakta våran kundservice på 040-615 00 00.

Tack för ert tålamod!

 

[Uppdatering 2020-11-26] — Vi har kontaktat OBNs agent för att försöka få till ett avtal med dom samt få hitskickat ett programkort för att kunna avkoda kanalen i vår mottagning.
Vi har tyvärr problem med att få svar tillbaka och hjälp med det. Kanalen kommer tillbaka så snart som vi fått den utrustning vi behöver från OBN

 

[Uppdatering 2020-11-09] — Vi har tappat signalen för OBN. Kanalen har bytt frekvens på satellit och vi saknar information om den nya frekvensen. Har ni sett någon information på kanalen innan den försvann så meddela oss gärna.

 

Vi har för närvarande problem med sändningen på OBN, kanalen ligger för närvarande nere från leverantör. Tekniker håller på att undersöka.

Påverkade kanaler